FİXA Yapı Kimyasalları Genel Müdürü Ali Ekin ile Röportaj

Ali Ekin
Fixa Yapı Kimyasalları
Genel Müdürü

Blue ile nasıl tanıştınız?
Blue ile İstanbul Teknik aracılığıyla tanıştık. İstanbul
Teknik ile uzun yıllara dayanan ilişkimiz var, artık sadece
ticari ilişki değil, dostluğumuz var demek daha doğru.

Blue’da ürünlerinizi yurt genelinde, tüm profesyoneller ile buluşturabiliyorsunuz. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
İçerisinde bulunduğumuz dönemde iş yapış şekillerimiz çok hızlı bir şekilde değişiyor. Yalnızca bayi sistemi ile tüm sektöre ulaşmamız mümkün değil. Özellikle pandemi sırasında online pazar yeri uygulamaları çok öne çıktı. Blue uygulamasını da sektörde uzmanlaşmış
bir pazar yeri uygulaması sundukları için tercih ediyoruz. Sektörde çok önemli bir yeri olduğunu düşünüyoruz.

İnşaat Sektörü profesyonellerine yönelik ilk uzman alışveriş sistemi .blue. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

E-ticaretin perakende tarafında gelişmesinin ardından B2B tarafta da sektörümüzde atılımlar olması memnun edici. Alışverişin online alana kaydığı günümüzde Blue ile teknolojik gelişmeleri yakalıyoruz.

Blue’nun arkasında İstanbul Teknik İnşaat var. Bu size güven veriyor mu?

İstanbul Teknik, yapı sektöründe önemli kuruluşlardan bir tanesi, bir AR-GE merkezi. Sürekli yeni ürünler ve çözümler geliştiren bir kurum. Sunduğu ürünler ve bu ürünlerin kullanım alanlarıyla 23 yılda çok önemli bir yere sahip olduğunu düşünüyoruz. Biz de Fixa Yapı Kimyasalları kurulduğundan beri, neredeyse 20 yıldır işbirliği içerisindeyiz. Aramızdaki ilişkinin inşa ettiği güven, Blue’ya güvenimizi sağlıyor.

Biz geleceğin giderek dijital ortama yöneleceğini düşünüyoruz. Siz Blue’nun geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Blue’nun yaptığı işi, yatırımları, yazılım ekibinin titizliği ve teknik bilgi birikimini çok önemli buluyoruz. Perakende de online satışların ivme kazanmasını B2B’de fırsata çevirmeyi başardı Blue. Çevrimiçi alışverişin önem kazandığı günlerde Blue’yu doğru yöneten bu ekip için başarı kaçınılmaz olur diye düşünüyoruz.

Blue’da seçtiğiniz ürünleriniz için özel kampanyalar düzenleyebiliyorsunuz. Bu özelliğinden faydalanmayı düşünür müsünüz?

Bu çok kullanışlı bir özellik, bize de fırsatlar sunuyor. Mevsimsel ürünlerde kampanyalar sektör için çok önemli bir ivme sağlıyor. Kendi kampanyalarımızla paralel kampanyalar düzenleyebiliriz.

Blue’nun işinize ve satışlarınıza katkı sağlayacağını düşünüyor musunuz?
Blue’dan orta vadede satışlarımıza ciddi katkılar bekliyoruz. Kısa dönemde ise Blue marka bilinirliğinin artması için çok güvenilir ve prestijli bir mecra. Burada yer almak ticari getiriden daha çok marka imajımız için önemli.

Blue, markanız ve ürünleriniz için yoğun bir dijital reklam çalışması yürütüyor. Bu reklamların size fayda sağlayacağını düşünüyor musunuz?

Dijital reklam günümüzde doğru kullanıldığında çok etkili bir araç, sadece satış yapmak için değil marka algısını yönetmek için de çok önemli. Biz de FİXA olarak uzun zamandır Adwords reklamlarına ciddi bütçeler ayırıyoruz. Blue ile aynı dijital stratejileri yürütmek bizim için memnun edici.

Blue destek ekipleri 7/24 ürünlerinizi tercih eden alıcılara yardımcı oluyor. Bunun markanıza artı değer kattığını düşünüyor musunuz?
Günümüzde tüketiciye çok kanaldan ulaşabiliyoruz. Müşteri yolculuğunu iyi ve doğru yönetmek, müşteri memnuniyetini ve bağlılığını sağlamak için kritik önem taşıyor. Yolculuğunun her aşamasında müşterinin yanında olmak ve istek ve beklentilerini karşılamanın gerekli olduğuna inanıyoruz.

Blue sistemini geliştirmek için önerileriniz var mı?
Blue’daki teknik ekibin zaten her zaman en günceli yakaladıklarını düşünüyoruz. Sürekli bir gelişim ve gelişim gözlemliyoruz. Başarılar dileriz.