Bosna’nın Kuzey-Güney Ana Otoyol Bağlantısı GeoArme Duvar Uygulamalarında İstanbul Teknik tercih edildi

Motorway Corridor Vc, Budapeşte’den başlayıp, Bosna Hersek üzerinden geçerek, Hırvatistan’ın Ploče limanında sona eren Kuzey-Güney transit yol projesidir. Projenin tamamı yaklaşık 700 km uzunluğunda olup büyük bir kısmı Bosna-Hersek’ten geçmektedir. Otoyol projesinin Bosna-Hersek’ten geçen bölümü yaklaşık 4 km uzunluğundadır ve 4 kısımdan oluşmaktadır. İstanbul Teknik İnşaat Lot 2 kesimi GeoArme duvar uygulamalarında Cengiz İnşaat’ın alt yüklenicisi olarak projelendirmeden uygulamasına kadar, tüm aşamalarda yer almıştır.

» Projede Tercih Edilen Geoarme Sistemleri
Proje kesimi ağırlıklı olarak dik yamaçları içeren zorlayıcı bir topografik yapılara sahiptir. Bu nedenle otoyolun belirli kesimlerinde istinat yapıları ile desteklenmesine ihtiyaç vardı. İstinat yapılarının yüksekliğini ve şev stabilitesi göz önünde bulunduran tasarımcılar, otoyolu desteklemek için en uygun istinat yapı tipi olarak “Güçlendirilmiş Toprak Duvarlar”ı seçti. Tasarım ve uygulama konusunda 20 yılı aşkın tecrübesi bulunan firmamızın tecrübeli proje ekibinin tasarımlar hakkındaki tavsiyeleri de göz önünde bulundurularak, proje ihtiyaçlarına göre farklı kesimlerde farklı ön yüzey tipine sahip, çeşitli geometrilerde istinat duvar sistemleri yapılmıştır. 5 farklı kilometre aralığında GeoArme WrapMesh geogrid donatılı bohçalı
istinat duvarı ve 4 farklı kilometre aralığında GeoArme RetainBlock geogrid donatılı bloklu istinat duvarı yapılmıştır.

2018 sonunda projelerimizi sunarak başladığımız “Zenica Motorway of Corridor Vc.” kesimi istinat duvarları yapım işinden, 2021 başı itibariyle şantiye imalatlarımızı bitirerek ayrıldık. İstanbul Teknik İnşaat olarak proje bitiminde yaptığımız seyahatlerde müşterilerimizden ve idarelerden aldığımız olumlu geri dönüşler, Balkanlar’daki varlığımızın devam edeceğinin
bir göstergesi olmuştur.

    Toplamda yaklaşık 11.000 m2 ön yüzey alanına sahip GeoArme Wrapmeshuygulaması gerçekleştirdik. Bu duvar tipinde en yüksek kesit 23 metredir.Projede ayrıca toplamda yaklaşık 2.000 m2 ön yüzey alana sahip ve azamiyüksekliği 8 m olan GeoArme RetainBlock duvar sistemi uygulanmıştır.
GeoArme WrapMesh             GeoArme RetainBlock

 

Bosna’nın Kuzey-Güney Ana Otoyol Bağlantısı Olan Motorway Corridor VC – Lot 2 Projesi GeoArme Duvar Uygulamalarında İstanbul Teknik İnşaat tercih edildi.