Satın Alma Süreci

Satın alma , bir mal veya hizmetin bir şirket, kişi ya da kurum tarafından tedarik edilmesidir.

Satın almayı İstanbul Teknik İnşaat açısından kısaca tanımlarsak, doğru ürünün veya hizmetin tedarikçiden mümkün olan en yüksek kalitede , en kısa zamanda ve en düşük maliyetle yerine getirilmesidir. Satın Alma sürecinde pazar araştırması yapmak ve pazar alternatiflerinin doğru olarak belirlenmesi önemlidir. Satın Alma süreci kullanmakta olduğumuz Axapta programında ilgili kişinin Satın Alma Talebi açması ile başlar, ürünün veya hizmetin istenilen zaman, kalite ve şartlarda tesliminden sonra sona erer. Satın alma sürecinin temel safhaları aşağıdaki gibidir.

1. İhtiyaç duyulan malzemenin Axapta üzerinde istenilen
miktar, kalite, boyut ve teslim tarihleriyle beraber talebinin açılması ve Satın Alma Departmanına bildirilmesi
2. Satın Alma Departmanı açılan talebin kontrolü sağladıktan sonra , Satın Alma Talebinde bir sorun gözüküyorsa talep sahibiyle birebir görüşülerek durum çözülür. Talepte bir sorun gözükmüyorsa yapılacak satın alma için tedarikçi araştırmasına başlar.
3. Tedarikçi belirlemede, tedarikçi değerlendirme sıralaması, tedarikçi seçiminde etkilidir ve bu sıralamaya göre fiyat / teslimat gibi konular göz önünde bulundurularak araştırma yapılmaya başlanır.
4. Yapılan araştırma sonucunda İstanbul Teknik satın alma kriterlerine uyan tedarikçide karar verilir. Axapta’da açılan Satın Alma Talebi , tedarikçisi, fiyatı, teslim şekli ve zamanı yazıldıktan sonra Genel Müdür Yardımcısı ve Genel Müdür onayına sunulur.
5. Onay işlemleri tamamlandıktan sonra belirlenen tedarikçiye Axapta sistemi üzerinden bütün detayları içerisinde bulunan Satın Alma Sipariş formu, satın alınacak malzeme teknik şartnamesiyle beraber mail ya da faks yoluyla ulaştırılır. Bu sipariş formları yasal olarak bağlayıcı belgelerdir.
6. Satın alma sipariş formunun tedarikçiye ulaştığı teyidi alındıktan sonra tedarikçinin ürünleri teslim etmesi beklenir.
7. Ürünlerin tesliminde , ürünü teslim alan, satın alma sipariş formu ve teknik şartname ile beraber ürünün kontrolünü sağlar. Ürünler, istenilen kalite ve şartlarda teslim edildiyse kabul edilir.
8. Teslim edilen ürünün istenilen şartlara uygun gelmemesi durumunda İstanbul Teknik, ürünleri kabul etmeme , geri gönderme yetkisine sahiptir.

Yukarıdaki temel safhalar tamamlandıktan sonra satın alma süreci sona ermiş olur. Satın alma sürecinin doğru işlemesi İstanbul Teknik açısından büyük önem arz etmektedir. Departmanlar arası oto kontrol sağlamakta , yanlış/hatalı veya miktarı fazla ürünün alımının önüne geçmektedir.

Sonuç olarak , Satın alma ve Satın alma süreci İstanbul Teknik için rakipleriyle rekabet ve kalite açısından hayati önem taşımaktadır.