Kuzey Marmara Otoyolu’nda Tünel Yalıtım ve GeoArme Duvar Uygulamaları

Kuzey Marmara Otoyolu Tünel Yalıtımı, Tünel Beton Uygulamaları ve GeoArme duvar uygulamalarında İstanbul Teknik tercih edildi.

Kuzey Marmara Otoyolu’nun güzergahı; İstanbul’un Avrupa yakasında Silivri ilçesi Kınalı kavşağından başlayarak, İstanbul Havalimanı bağlantı yolları da dahil olmak üzere, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne bağlanan Eyüp ilçesi Odayeri semtinde sona ermektedir. Kuzey Marmara Otoyolu’nun Avrupa yakasındaki diğer bir kolu olan Habibler-Hasdal kavşağı bağlantı yolu da şehir trafiğine alternatif sağlamaktadır.

Kuzey Marmara Otoyolu’nun, İstanbul’un Asya yakasından güzergahı  Pendik  ilçesine bağlı Kurnaköy gişelerinden başlayıp Sakarya’nın Akyazı ilçesine kadar kesintisiz devam etmektedir. Bu güzergah boyunca Sabiha Gökçen Havalimanı’na, İstanbul Park’a, Gebze OSGB’ye, Dilovası TEM bağlantı yoluna, D-100 bağlantı yoluna, Osmangazi Köprüsüne, Sevindikli kavşağından Kocaeli- Çayırova yoluna, İlimtepe kavşağından İzmit Körfez ilçesine kolaylıkla ulaşılabilir.

Bu  otoyolu,  devam  eden  Çanakkale  Köprüsü ve bağlantı yolları ve İstanbul İzmir Otoyolu ile birleşerek bütün Marmara etrafında kesintisiz bir otoyol ağı oluşturma projesinin önemli bir kısmını oluşturmaktadır.

İstanbul Teknik Cengiz İnşaat’ın yapmakta olduğu Kurtköy-Akyazı Kesimi, 5. Kısım KM: 151+500- 188+000 yapım işini üstlenmiştir.

İstanbul Teknik ayrıca Limak İnşaat’ın yapmakta olduğu Kurtköy-Akyazı Kesimi, 4. Kısım KM: 129+650-151+500 yapım işini üstlenmiştir.

İstanbul Teknik ayrıca Kolin İnşaat’ın yapmakta olduğu Kurtköy-Akyazı Kesimi, 6. Kısım KM: 188+000-190+400 yapım işini üstlenmiştir. Bu kapsamda yapılan tüneller Türkiye’nin en geniş kesitli tünellerindendir. Her bir tüp 4 şeritli yol için yapılmakta olup 22 m genişliğe ve 34,4 m yay boyuna sahiptir.

T1 Tüneli çift tüp ve 1,3 km uzunluğunda olup Cengiz İnşaat’ın alt yüklenicisi olarak hem yalıtım hem iç kaplama betonunun uygulaması yapılmıştır. Tünelin giriş ve çıkış portallerinde GeoArme Wrapmesh – Bohçalı geogrid donatılı duvar uygulaması da yapılmış ve doğayla uyumlu bir görüntü elde edilmiştir. Bu duvarların toplam boyu 190 m ve yükseklikleri ~13 m’dir.

T2 Tüneli çift tüp ve 4,2 km uzunluğunda olup 3,3 km’sinde Cengiz İnşaat’ın alt  yüklenicisi  olarak hem yalıtım hem beton işleri, kalan 0,9 km’sinde Limak İnşaat’ın alt yüklenicisi olarak yalıtım işleri yapılmıştır. Tünelin giriş portalinde duvar yapısı olarak GeoArme Wrapmesh – Bohçalı geogrid donatılı duvar uygulaması yapılmış ve üstü taş kaplama yapılarak estetik bir görünüm kazandırılmıştır. Bu duvarın boyu ~90 m ve yüksekliği 13 m’dir.

Ayrıca T1 ve T2 tünellerinin arasındaki yolun kenarında GeoArme Wrapmesh geogrid donatılı bohçalı istinat duvarı yapımı Cengiz İnşaat’ın alt yüklenicisi olarak tamamlanmıştır. Bu duvarın toplam boyu 1 km, en yüksek kesiti 42 m, ön yüz alanı yaklaşık 20.000 m² ve toplam kullanılan geogrid 1 milyon 740 bin m²’dir. Bu GeoArme duvar Türkiye’de yapılan en yüksek, en uzun ve en büyük kesintisiz duvardır.

T3 Tüneli çift tüp ve 0,3 km uzunluğunda olup yalıtım işleri Limak İnşaat’ın alt yüklenicisi olarak tamamlanmıştır.

Limak İnşaat’in üstlendiği Dilovası Kavşağı kapsamında GeoArme Wrapmesh – geogrid donatılı duvar uygulamasını Limak İnşaat’ın alt yüklenicisi olarak gerçekleştirdik. Bu duvarın boyu 285 m en yüksek kesit ~17 m ve toplam ön yüz alanı 3365 m²’dir.

T4 Tüneli çift tüp ve 2,1 km uzunluğunda olup 1,9 km’sinde Limak İnşaat’ın alt yüklenicisi olarak 0,2 km’sinde Kolin İnşaat’ın alt yüklenicisi olarak yalıtım işleri yapılmıştır.

T5 Tüneli çift tüp ve 1,3 km uzunluğunda olup Kolin İnşaat’ın alt yüklenicisi olarak yalıtım işleri yapılmıştır.

Son yıllarda yap işlet devret modeli ile yapılan projelerden en büyüklerinden biri olan Kuzey Marmara Otoyolu bünyesinde bu güzel uygulamaları başarı ile gerçekleştirmekten mutluluk ve gurur duyuyoruz.